منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

فعال سازی تلفن همراه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه :
در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید ، حتما آن را در حضور فروشنده ، به کمک کد فعال سازی ، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید .
در صورت عدم فعال سازی دستگاه ، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع ، برعهده خریدار می‌باشد .
به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه ( IMEI ) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه ( IMEI ) دستگاه خریداری شده در شبکه ، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد ، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد .
در این صورت ، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید ، متضرر اصلی خواهید بود .
لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد .

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم :
در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید ، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.
بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید ، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد .
برای دستگاه‌های آکبند قانونی ، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی ، چاپ شده است .
در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود ، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید .
برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
برای دستگاه‌های کارکرده ( دست دوم ) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند ، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است .
برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده ، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد ( دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند) .
دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی ، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد .
حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی ، خدمات رجیستری ، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ... ، در اسرع وقت ، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید .
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه ، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید .

هر دستگاه نیازمند فعالسازی ( آکبند ، انتقال مالکیت داده شده ، دارای درخواست مسافری تأیید شده ) ، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه ( IMEI ) ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی ، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود .

جهت فعال سازی دستگاه ، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید .

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد :

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه ، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود .

 

مرحله اول :

ابتدا با سیم کارت دلخواه ( جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد) ، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید .

 

مرحله دوم :

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲ ، گزینه « فعالسازی » را انتخاب کنید .

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی ، باید شناسه ( IMEI ) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید .

شناسه ( IMEI ) دستگاه ، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت ) بستگی دارد و بر روی جعبه ، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* ، قابل‌ مشاهده است .

برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه ( IMEI ) ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود .

 

مرحله چهارم :

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید ، وارد کنید .

 

مرحله پنجم :

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید . کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود .

 

مرحله ششم :

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه ( IMEI ) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است . درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است ، عدد ۱ را وارد نمایید .

 

مرحله هفتم :

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه ( IMEI ) مربوطه ، برای شماره سیمکارت ارائه شده است . این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد .

 

 

پیامد عدم فعال سازی دستگاه :
در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد .
در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود ، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد .
در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده ، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود ، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه ( IMEI ) دستگاه ، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد .

تطابق شناسه(IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)های دستگاه :
پس از انجام موفق فرایند فعال سازی ، شناسه ( IMEI ) های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه ، پیامک می شود .
دقت داشته باشید شناسه ( IMEI ) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی ، باید با شناسه ( IMEI ) های دستگاه ( قابل رویت روی جعبه ، پشت باتری ، شماره گیری #06#* ) ، تطابق کامل داشته باشند .
هرگونه عدم مطابقت بین شناسه ( IMEI ) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی ، با شناسه ( IMEI ) های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید .

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی :
برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته ، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی ، شناسه ( IMEI ) یکی از اسلات‌ها ( محل سیمکارت ) را فعال نمود .
با فعالسازی یک شناسه ( IMEI ) ، شناسه ( IMEI ) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد .
دقت داشته باشید که کد فعالسازی ، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست .

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی :
دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح ( مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند ) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند ، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند .
دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد ، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس ، از طریق فرآیند انتقال مالکیت ، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

فیلتر بر اساس شهر محصول
اراک
اصفهان
تهران
سیستان و بلوچستان
قم
گیلان
مازندران
زرین همراه
فیلتر بر اساس شهر محصول
اراک
اصفهان
تهران
سیستان و بلوچستان
قم
گیلان
مازندران
فیلتر بر اساس شهر محصول
اراک
اصفهان
تهران
سیستان و بلوچستان
قم
گیلان
مازندران
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
زرین همراه